СОФІЙСЬКИЙ СОБОР У КИЄВІ 

СОФІЯ КИЇВСЬКА В ХІІ СТОЛІТТІ.
Олія. Дмитро Філатов,2008.

          СОФІЯ КИЇВСЬКА
                  Г. Серебрянова
Стоїть вона на фоні небозводу,
од сяйва аж хмеліє голова, ¬
як велич українського народу,
як його мудрість, сила і слова.
О, як багато знала ти, Софіє,
і скільки перебачила катів,
та встояла, та визріла, як мрія,
і світ навкіл тебе помолодів.
Звеличена ще Мудрим Ярославом,
у сяєві проміння, а не в млі,
Русі великій на добро і славу
десятий вік стоїш ти на землі.

«ДИВО»
Павло Загребельний словами свого героя:

  «Його треба назвати просто : диво! Тому що те, як зародився він понад дев’ятсот літ тому в людській уяві, і як ставився, і як оздоблювався, і як протривав єдиний у цілій Європі з того століття по сьогодні цілий і прекрасний – хіба усе це не диво?»
      «Собор стояв уперто, несхитно, вічно, ніби виріс із щедрот Київської землі. Диво!»
     «Він був барвистий, як душа й уява народу, що створив його»
СОФІЙСЬКИЙ СОБОР. Макет з сірників.
Йосип Осташинський.

       










ПОЕМА «ВАРНАК» (уривок)
                                        Т.Шевченко, 

Дивлюся,
Мов на небі висить
Святий Київ наш великий!
Дивом дивним сяють
Храми Божі, ніби з самим
Богом розмовляють.
Дивлюся я, а сам млію.


СОФІЯ КИЇВСЬКА. Сепія
Тарас Шевченко,1846.


КИЇВ (уривок)
                               Євген Маланюк

Тайни тисячоліття – в Софії стрункій
Що поблідла, але ще ясніше, ще вище
Вироста, як молитва, в блакить.

СОФІЯ КИЇВСЬКА.  Людмила Волхонська. 

У СОФІЇВСЬКОМУ СОБОРІ
                         Дмитро   Павличко

 В Софіївськім соборі скоморох
 На скрипці грає. Господи, я чую!
 Душа моя з далечини епох
 До мене йде. Я  плачу, торжествую!

 І сяє золото в блакитній млі,
 І моляться гетьмани і спудеї.
 Я чую скрипку рідної землі,
 Неначе голос матері моєї.


 А до собору увійшло дитя
 З очима переможця, а не жертви.
 Я плачу, бо пройшло моє життя,
Я торжествую, бо життя безсмертне.


РУБАЇ
                        Дмитро Павличко.
    205
Я все життя — в печальній ностальгії:
Я бачив Київ на Говерлі в мрії,
Тепер я бачу злото полонин
На непогасних куполах Софії.


КУПОЛИ СВЯТОЇ СОФІЇ.
 Олія, картон. Сергій Фесенко, 2011.

СОФІЯ КИЇВСЬКА
Юрій Чернецький
Давніх зодчих серця калатали
(відчуваю це і розумію)
в мить, коли диво дивне постало –
закінчили слов’янську Софію.

Ті митці, вірю, знали напевно:
по світах її слава полине,
візантійських затьмарить блиск перлів
тепле світло нової перлини.


                               СОФІЯ КИЇВСЬКА. Генадій Вербицький.  1971 р



Із лиця землі Руської стерти
 не змогла її жодна навала.
 Як народ наш одвіку, уперто,
 непорушно Софія стояла.
 І надалі так само стояти
буде, не підкоряючись часу,
 і носитимуть наші дівчата
 це ім’я урочисте на щастя.
Духу символи вічно живі є,
ні юрбі не підвладні, ні ханам.
Доки є в України Софія,
доти буде наш рід нездоланним.



СОФІЯ КИЇВСЬКА. Змішана техніка.
Юрій Ботнар,2011.


СОФІЇВСКИЙ  СОБОР.КИЇВ .
Олівець. Марія Прядко




СОФІЙСЬКИЙ СОБОР. .Картон, гуаш. Юрій Хіміч.1964.

                    Музика: Костянтин Мясков
                    Вірші: Георгій Киреєв
                    Виконує: Володимир Турець
                    Запис 1993 р.












Немає коментарів:

Дописати коментар